Nationale tuinweek en Plantenfestijn 2022

Dit jaar wordt er eindelijk weer een Plantenfestijn georganiseerd tijdens de Nationale Tuinweek.

Nadere informatie volgt zodra deze beschikbaar is.

Plantenfestijn 18 juni 2022

Na een aantal sobere jaren konden we weer losgaan met organiseren. Vandaar dat we weer een nieuw plantenfestijn hebben gepland op 18 juni 2022. Jullie weten wel dat gezellige en kleinschalige festijn waar je terecht kunt voor een enorm aanbod aan leuke vaste planten, struiken en (fruit) bomen. Maar ook bijzondere éénjarigen en dahlia’s. Veel plantjes zijn opgekweekt door leden van Groei & Bloei De Langstraat, de vereniging voor mensen met groene vingers. Maar er is ook aanbod van professionele kwekers.

We houden dit festijn traditiegetrouw bij kwekerij Struijk in Sprang-Capelle, in de tuinweek van Groei en Bloei die loopt van 11 t/m 19 juni. Het thema is dit jaar “de stads- en balkontuin”. We proberen dit thema in acht te houden, maar we zitten vrij landelijk dus komt de nadruk meer op het opleuken van het balkon te liggen. De hoofdmoot blijft echter de tuin, dus deze wordt zéker niet vergeten!

Een greep uit de overige standhouders die zullen komen is:

Moonen kwekerijen uit Loon op Zand

Erwin Struijk met tuinontwerpen

Nelleke Haverhals uit Sprang Capelle met aquareltekeningen

Het theelepeltje uit Veen met thee en aanverwante, gezellige spulletjes

Zuster Evie uit Waspik met oa. flessen gevuld met diverse kruiden

Hobby club Samen Sterk uit Waspik met alles wat je van hout kunt maken zoals vogelhuisjes, bankjes, etc.

Judith Meijer met droogbloemen

De Gemeente Waalwijk met het laatste nieuws over hun plannen met “groen”

Workshop maken van houten bloemen

Verrassingsworkshop met Elly Raamstijn van De Tuinkamer uit Sprang Capelle

Natuurlijk wordt de inhoudelijke mens niet vergeten en zorgen we voor oa. koffie, thee en fris met gebak tegen een nog schappelijke prijs.

Bij de vrije entree kan iedereen kiezen voor een gratis workshop of een gratis plantje.

De workshop is gebaseerd op het versieren van bloempotjes of glazen potjes met hout. Het is vrij eenvoudig maar het kan ook erg leuk staan als theelichtje. Als je wilt kun je hiervoor een eigen glaasje of potje meenemen om deze te versieren. We houden echter wel een max. grootte aan van 20 cm doorsnee.

We hopen dat jullie dit uitgebreide aanbod komen bezoeken en we zien jullie allen graag in de gezellige tuin van de fa. Struijk op 18 juni 2022.

Tot dan;

Team Plantenfestijn Groei en Bloei, Afdeling De Langstraat

Sjan van Rooij, Wilma de Munnik en Gonny Jolivet

Voor vragen gebruik ons mailadres: info(at)delangstraat.groei.nl.