26 april: Bus-excursie naar kasteel Middagten in De Steeg + Doesburg + De Hessenhof in Ede

We beginnen de excursie bij kasteel Middagten in De Steeg.

Het kasteel is op dat moment nog gesloten. De insteek van dit bezoek is ook niet het kasteel, maar de tuin. Bij ons bezoek zullen als het goed is de rhododendrons bloeien. De deelnemers worden in twee groepen verdeeld. Elke groep krijgt een tuinman mee die uitleg geeft over de opzet van de tuin, de gebruikte platen, het onderhoud etc.. Uiteraard is van buitenaf het kasteel mooi gelegen en te fotograferen. Let er op dat hier geen drank te koop is. Neem als je dat wilt zelf een flesje water mee.

Na dit bezoek gaan we naar het mooie plaatsje Doesburg.

Het is maar kort rijden want het ligt “om de hoek” van het kasteel Middagten. Duizenden jaren geleden een nederzetting op de rivierduinen, sinds de Middeleeuwen een Hanzestad en garnizoenstad en tegenwoordig vooral bekend als mosterdstad. Doesburg heeft een aangenaam formaat. Alles in op loopafstand van elkaar. Handig, want er is veel te zien. De stad alleen al is een genot om door te lopen. In de middeleeuwse straten met prachtige panden komen cultuur en historie samen. Al in de Hanzetijd stond Doesburg bekend om zijn mosterd. Om de beroemde mosterd te proeven, hoef je alleen maar een van de cafés of restaurants binnen te stappen. Doesburgse mosterdsoep staat overal op de menukaart. Doesburg is tevens ons lunchadres. Het is aan jezelf of je een lunchpakket mee neemt. Er zijn veel eetgelegenheden. Je krijgt een plattegrond en wat informatie.

Na Doesburg rijden we naar kwekerij De Hessenhof in Ede.

Één de bekendste kwekerijen van Nederland. Maar dat hoeven we tegen de echte Groei&Bloeiers niet te vertellen. Uiteraard kunnen gekochte planten meegenomen worden in de bus.

Let op: aanmelden kan tot uiterlijk 27 maart!!!    Vanwege de reservering van de bus moeten we deze datum stellen.

Excursie per bus, vertrek 8:45 uur vanuit Waalwijk (parkeerplaats bij Piet Klerkx). We verwachten dan om circa 18:00 uur terug te zijn in Waalwijk. Kosten voor Groei & Bloei leden € 34  , niet leden betalen € 39,--. Inclusief busvervoer en entree Middagten.

Vanwege de hoge bankkosten hebben we het als volgt voortaan geregeld voor dagexcursies. U geeft zich op en als blijkt dat we het minimum aantal deelnemers halen dan gaat de excursie door. Je krijgt daarna een mail van ons om het bedrag per ommegaande over te maken op onze rekening: NL33RABO0334234204 t.n.v. Groei&Bloei De Langstraat onder vermelding van “Excursie Middagten ”

Deze excursie wordt georganiseerd door Ine en Chris Freijse . Je kunt je inschrijven per mail naar cfreijse@gmail.com of bellen naar 0416-333759 of 06-44171757.