15 juni 2024 PLANTENFESTIJN

HEEFT PLAATSGEVONDEN

Voor de negende keer organiseert Groei en Bloei de Langstraat voor zijn leden en niet leden “Het Groei en Bloei Plantenfestijn”.
Het staat dit jaar gepland voor zaterdag 15 juni 2024

In de prachtige tuin van de familie Struijk, Nieuwevaart 62, 5161AS Sprang Capelle zijn we weer van harte welkom van 10:00 uur tot 16:00 uur.

Het plantenfestijn is een veelzijdig evenement van en voor de tuinliefhebber. Hier kun je terecht voor een enorm aanbod aan mooie vaste planten, struiken en (fruit) bomen, maar ook bijzondere éénjarigen, agapanthussen, dahlia’s enz.
Veel planten zijn opgekweekt door leden van Groei & Bloei De Langstraat, de vereniging voor mensen met groene vingers. Daarnaast is er ook aanbod van professionele kwekers.

Verder zal er op dit festijn informatie zijn over ecologisch tuinieren op basis van permacultuur principes en is er een imker met zijn bijen, een stand met aquareltekeningen, kaarten en boeken.
Ook zijn er leuke stands waar je o.a lokale, ambachtelijke lekkernijen kunt kopen.
Er zijn hobbyclubs waar mooie tuinartikelen te koop zijn zoals b.v. vogelhuisjes, insectenhotels, beeldjes enz.
Het volgen van een workshop om met eenvoudige materialen zelf mooie dingen te maken voor in de tuin behoort ook tot een mogelijkheid.
Genoeg activiteiten dus voor een heerlijke relaxte dag tussen de bloemen en de planten.

Natuurlijk wordt de inhoudelijke mens niet vergeten en zorgen we voor oa.koffie, thee en fris met overheerlijk gebak tegen een nog schappelijke prijs.

We hopen dat jullie dit uitgebreide aanbod komen bezoeken en we zien jullie allen graag in de gezellige tuin van de fam Struijk op 15 juni 2024.
Zie hiernaast de impressie van het Plantenfestijn 2023.
Tot dan !

Team Plantenfestijn Groei en Bloei, Afdeling De Langstraat
Sjan van Rooij, Wilma de Munnik, Gerda Kerdel en Gonny Jolivet

Info over de vereniging en dit plantenfestijn is te vinden op: https://delangstraat.groei.nl/home