Woensdag 3 augustus 2022…19:00 uur….De Rakelhoeve in Middelbeers

Avondexcursie met eigen vervoer

We zijn deze avond welkom bij Truus en Henk van Wijk.

Deze tuin bij een langgevelboerderij uit 1910 ligt aan het beekdal van de Beerze, in het buitengebied van Middelbeers. Kenmerkend voor de tuin is het landschappelijke karakter met vele doorkijkjes over de achterliggende weilanden en bossen. Veel ronde borders, met een grote variëteit aan heesters, bomen en vaste planten geven de tuin een sfeervol karakter, net als enkele karakteristieke oude bomen. Er is een grote moestuin, een rozenlaantje, en er zijn vele soorten bessenstruiken, fruitbomen en allerlei groenten. Zorg is besteed aan de biodiversiteit door de aanwezigheid van vlinders en bijen aantrekkende planten. Veel verschillende vogels zijn vaste bewoners van de tuin. De tuin is 8.000 m2 groot.

We verzamelen bij de poort van het adres. Daar kunt u de bijdrage contant betalen aan Chris of Ine.

Daarna worden we ontvangen met een welkomstwoord en een verhaaltje hoe het allemaal zo is gekomen. Er zal ook koffie/thee met cake gegeven worden.

Graag op tijd. We gaan om 19:00 uur naar binnen. Bij de boerderij is voldoende parkeergelegenheid.

Excursie met eigen vervoer. Het adres is Huijgevoort 9 in Middelbeers (5091 SB)

Kosten voor Groei & Bloei leden € 3, niet leden betalen € 5.

Deze excursie wordt georganiseerd door Chris en Ine Freijse. Je kunt je inschrijven per mail naar cfreijse(at)gmail.com of bellen naar 0416-333759 (of 06-44171757).

Het is niet de bedoeling om op eigen houtje zonder je aan te melden naar het adres te gaan. De eigenaren worden dan “overvallen” en voor hen is het wel zo leuk om voldoende versnapering in huis te hebben.