Zaterdag 9 juli 2022 Noord Limburg en Oost Brabant

Het programma voor deze zaterdag is als volgt:

-Hoeve Schettereind in Roosteren – ’s morgens

Hier worden wij ontvangen door Harm en Margot Pustjens-Peters met koffie/thee en wat lekkers. “Het is een sfeervolle tuin in het smalste stukje Nederland” volgens hun website. Zij hebben een authentieke woonboerderij met omringende weilanden met ca. 6500 m2 totale tuinoppervlakte. Hier gebruiken wij ook de lunch in de sfeervolle boerderij en is het mogelijk om zowel binnen als buiten te eten. Ook kun je een kijkje nemen in haar atelier van Margot, waar zij groen workshops geeft. Ook zijn er planten en groendecoraties te koop.

-Brookergarden in Hout-Blerick (Venlo) – ‘s middags

In deze tuin worden wij ontvangen door Loek en Anne-Marie Gubbels. De tuin is gevarieerd van opzet met romantische hoekjes met zelfs een heus strand! Het loopt vloeiend over in verschillende thema's met uitgebalanceerde beplanting, voldoende hoeken en hagen om het geheel spannend te houden. Zij houden van verschillende sferen, maar die moeten wel geleidelijk in elkaar overlopen om uiteindelijk een geheel te vormen. Jaren geleden heb ik deze tuin zelf bezocht en je kunt er heerlijk in ronddwalen. Ook hier staat de koffie/thee met lekkers klaar.

-Aansluitend naar Kwekerij De Kleine Oase in Weert:

Deze kwekerij is bekend met bekende maar vooral ook met minder bekende planten of minder bekende variaties van bekende planten. Het hele jaar door zijn zij op zoek naar nieuwigheden om steeds te genieten van hun planten, waarbij zij trachten de goede en stevige planten aan te bieden om jaren plezier van te hebben. Een tip vooraf: kijk een paar dagen voor vertrek op hun website: www.dekleine-oase.nl om alvast een lijstje met favorieten te maken, maar dat je kun daar natuurlijk meteen loslaten.

Er staat gratis koffie en thee klaar, maar je moet het zelf inschenken.

Let op: aanmelden kan tot uiterlijk donderdag 23 juni !!!  Vanwege de reservering van de bus en de organisatie bij de tuinen graag aanmelden vóór deze datum.

Excursie per bus, vertrek 8.30 uur vanuit Waalwijk (parkeerplaats bij Piet Klerkx). We vertrekken weer om ca.  17:00 uur bij de kwekerij De Kleine Oase  en verwachten dan om circa 18.00/18.30 uur uur terug te zijn in Waalwijk.

Kosten voor Groei & Bloei leden € 47,00, niet leden betalen € 52,00, inclusief busvervoer, entree beide tuinen, koffie/thee met lekkers en lunch. Je dient dit bedrag vooraf over te maken op onze rekening NL33RABO0334234204 t.n.v. Groei & Bloei De Langstraat onder vermelding van “Excursie Noord Limburg Oost Brabant”

Deze excursie wordt georganiseerd door Jeannette van Helvoort. Je kunt je inschrijven per mail naar jvhelvoort50(at)gmail.com of bellen naar 06 384 717 84.