EXCURSIE Zaterdag 10 augustus per bus naar Noord-Limburg en Oost-Brabant

Wij gaan die dag naar 3 tuinen.

We beginnen in ‘De verborgen tuin' in Hout-Blerick.  Deze tuin is sinds enkele jaren van Johan Spee en Rianne Remkes. De eerste aanleg van de tuin dateert van 1963, de tuin is 4500 m2.  Een citaat van hun site: ‘Het is een tuin met een ziel. Die leg je niet aan, die ontstaat'.  We worden ontvangen met uitleg, rondleiding en koffie/thee met Limburgse Vlaai.

Daarna gaan we een paar honderd meter verder in Baarlo naar de ‘Hesperidenhof'.  Deze tuin van Coen en An Keunen is 10.000 m2 verdeelt in voortuin, leeftuin, vijvertuin en bos.  In deze tuin staan ook veel verschillende kuipplanten.  Bij aankomst zal An het welkomstwoord doen, Coen zal ook meelopen in de tuin om vragen te beantwoorden.  Daarna gaan wij een eenvoudige Limburgse lunch gebruiken in hun Orangerie.

Halverwege op de terugweg vinden we in Maarheze  de ’Tuin in ‘t bos' van Hannie en Wim Guns.  Deze 4000 m2 grote landschapstuin is vanaf 1987 geleidelijk ontstaan uit een dennenbos.

We vertrekken om 8.00 uur vanaf de parkeerplaats naast Piet Klerkx in Waalwijk en verwachten om 18.00 uur terug te zijn.  De kosten voor bus, entreeprijs en lunch zijn € 50,00 voor leden en € 55,00 voor niet-leden.  We vragen bij interesse om zo snel mogelijk in te schrijven. Als ons streefaantal deelnemers op de deadline gehaald is, dan is de kans groot dat de leden een korting krijgen.

Opgave kan tot 8 juli ( ivm reservering van de bus).  Nadat de reis definitief is krijgt u een bevestiging en betalingsverzoek

Deze excursie  wordt georganiseerd door Ton Janssen . Je kunt je inschrijven per mail  agm.janssen53(at)gmail.com  of bellen voor info naar 06-22434933.