Nieuwsflits nr. 7

DE LENTE KOMT ERAAN.

Het tuinseizoen gaat nu echt van start. De temperaturen beginnen weer bij de lente te passen en de activiteiten zijn aanstaande. De nadruk licht op de excursies. Op onze site staan alle excursies.

Je kunt je nu ook inschrijven voor elke excursie. In deze Flits noemen we de excursies die er binnenkort aan komen.

EXCURSIE: Zaterdag 13 mei 2023 …Tuinendagen van Beervelde

Deze excursie gaat door. Er zijn nog enkele plaatsen in de bus beschikbaar.

De excursie wordt georganiseerd door Ton Janssen . Je kunt je inschrijven per mail naar agm.janssen53@gmail.com of bellen naar 06-22434933

Avondexcursie met eigen vervoer Dinsdagavond 30 mei 2023 om 19:00uur….Tuin Odie Zijlmans in Raamsdonk

Op 30 mei bezoeken we de tuin van Odie Zijlmans in Raamsdonk. Deze tuin is gelegen rondom de boerderij. Odie heeft de opleiding Bloementeelt gedaan en is dus al lang bezig in het " vak". Ze houdt zich intensief bezig met het zaaien van de meest aparte soorten. Ze koopt deze in binnen- en buitenland.(zelfs uit China).

We verzamelen bij de poort van het adres. Daar kunt u de bijdrage contact betalen aan Lies van Bladel. Daarna worden we ontvangen met een welkomstwoord. Er is ook koffie/thee. Graag op tijd. We gaan om 19:00 uur naar binnen.

Excursie met eigen vervoer. Adres van de tuin is Lageweg 3, Raamsdonk.

Kosten voor Groei & Bloei leden € 3,50,--  , niet leden betalen € 4,--

Deze excursie wordt georganiseerd door Lies van Bladel. Je kunt je inschrijven per mail naar liesvanbladel@outlook.com of bellen naar . 06 12328616 .

Tuinenreis 2023 naar Straatsburg (Elzas en Zwarte Woud)

De reis gaat door. We hebben inmiddels 31 inschrijvingen. Er zijn nog 4 éénpersoonskamers en 2 tweepersoonskamers beschikbaar.

Je kunt nog inschrijven tot 10 mei. Heb je interesse maar heb je de reisbeschrijving niet meer of ben je geen lid, neem dan contact op met de reisleiding: Ine en Chris Freijse, Kloosterweg 54, 5144CB Waalwijk; tel 0416-333759 of 06-44171757; cfreijse@gmail.com

ALS VAST ITEM VAN DE FLITS HIER WEER EEN BEKNOPT OVERZICHT VAN DE DIT JAAR LATER NOG KOMENDE ACTIVITEITEN

17 juni: Plantenfestijn in Sprang-Capelle

Lezingen:

19 september: Frans Beijerling: Eetbare bloemen

17 oktober: Frans van der Graaf:  Besdragende planten

21 november: Margareth Hop:  Een tuin voor het nieuwe klimaat

Excursies:

7 juni: Avondbezoek tuin Mariet Eskens in Drunen

begin juli: Avondbezoek De Beukenhof in Sleeuwijk

15 juli: Zaterdag busexcursie Brabant-Goeree-Overflakkee: De Heertgang (Halsteren) +  Renee Volker (Stad aan het Haringvliet) + Madelief (Langeweg).  Deze excursie is inclusief lunch.

25 juli: Avondbezoek tuin De Vijverberg in Zevenbergschenhoek

begin aug: Bus excursie 2 tuinen Utrecht en kwekerij Abbing> Deze excursie is inclusief lunch.

22 aug: Avondbezoek tuin Arianne Blonk in Hoge Zwaluw

september: Bloemschiktentoonstelling Alden Biezen (Fleuramour)

Meerdaagse reis:

Laatste week van augustus: Reis naar de Elzas in noordoost Frankrijk.

Met een lentegroet van Groei & Bloei De Langstraat

Ook namens onze sponsoren