Nieuwsflits nr. 6

DE LENTE KOMT ERAAN.

De lente komt langzaam op gang. De temperaturen overdag gaan omhoog en de vrieskans in de nacht lijkt deze maand verdwenen. Bij ons bloeien inmiddels de schoenlappersplanten en de dotterbloemen. Altijd weer een teken dat het weer betert. Het is genieten.

Lezing op 18 april door Gerrie Veenstra

“Schaduwborder – mogelijkheden en onmogelijkheden” door Gerrie Veenstra

Gerrie Veenstra vertelt iets vertel over de mogelijkheden en  onmogelijkheden om een goede schaduwborder te  maken. Hij vertelt iets over het ontstaan van schaduwplanten en laat heel veel bijzondere schaduwplanten zien en vertelt daar over. Het is echt een boeiende lezing.

De lezing wordt gegeven in D’n Elshof, Th. J. Rijkenstraat 10A in Elshout. Aanvang: 20.00 uur. Voor leden van Groei & Bloei is de lezing gratis bij te wonen; niet-leden betalen €3,-- p.p

EXCURSIE: Zaterdag 13 mei 2023 …Tuinendagen van Beervelde

Het excursieseizoen is begonnen. De eerste excursie naar Beervelde gaat door. Er is voldoende belangstelling maar er kunnen zeker nog mensen mee.

Zaterdag 13 mei 2023  …Tuinendagen van Beervelde

Excursie per bus, vertrek 8.30 uur vanuit Waalwijk (parkeerplaats bij Piet Klerkx). We vertrekken weer om 16:00 uur bij Beervelde  en verwachten dan om circa 18:00 uur terug te zijn in Waalwijk.

Kosten voor Groei & Bloei leden € 33-  , niet leden betalen € 38,--  Inclusief busvervoer en entree Tuinendagen

Je dient dit bedrag vooraf over te maken op onze rekening:

NL33RABO0334234204 t.n.v. Groei&Bloei De Langstraat onder vermelding van “Excursie Beervelde ”

Deze excursie wordt georganiseerd door Ton Janssen . Je kunt je inschrijven per mail naar agm.janssen53@gmail.com of bellen naar 06-22434933

Wacht niet te lang als je nog interesse hebt om mee te gaan.

Voor de overige excursies waarvoor ook ingeschreven kan worden…..zie het overzicht aan het einde van deze Flits.

Tuinenreis 2023 naar Straatsburg (Elzas en Zwarte Woud)

Deze vijfdaagse reis is van 28 augustus t/m 1 september.  We hebben nog niet het minimum aantal deelnemers bereikt. We kunnen de reis warm aanbevelen en ook niet-leden kunnen inschrijven.  Inschrijven kan tot 10 mei a.s.

Heb je de informatie niet meer, neem dan contact op met Ine en Chris Freijse, , Kloosterweg 54, 5144CB Waalwijk; tel 0416-333759 of 06-44171757; cfreijse@gmail.com

VRIJWILLIGERS VOOR KWEKERIJ STRUIJK

Bij kwekerij Struijk houden we elk jaar ons Plantenfestijn.

Op de kwekerij, aan de Nieuwevaart in Sprang-Capelle, is heel het jaar door heel veel te doen. Daarom is men op zoek naar vrijwilligers, die regelmatig willen helpen. De beloning bestaat uit koffie/thee met lekkers en een praatje.

Vind jij het leuk om te helpen? Neem dan contact met op.

Leo en Riekie Struijk, 06 57647631 of 06 12131841

ALS VAST ITEM VAN DE FLITS HIER WEER EEN BEKNOPT OVERZICHT VAN DE DIT JAAR LATER NOG KOMENDE ACTIVITEITEN

17 juni: Plantenfestijn in Sprang-Capelle

Lezingen:

19 september: Frans Beijerling: Eetbare bloemen

17 oktober: Frans van der Graaf:  Besdragende planten

21 november: Margareth Hop:  Een tuin voor het nieuwe klimaat

Excursies:

30 mei: Avondbezoek tuin van Odi Zijlmans in Raamsdonk

7 juni: Avondbezoek tuin Mariet Eskens in Drunen

begin juli: Avondbezoek De Beukenhof in Sleeuwijk

15 juli: Zaterdag busexcursie Brabant-Goeree-Overflakkee: De Heertgang (Halsteren) +  Renee Volker (Stad aan het Haringvliet) + Madelief (Langeweg).  Deze excursie is inclusief lunch.

25 juli: Avondbezoek tuin De Vijverberg in Zevenbergschenhoek

begin aug: Bus excursie 2 tuinen Utrecht en kwekerij Abbing> Deze excursie is inclusief lunch.

22 aug: Avondbezoek tuin Arianne Blonk in Hoge Zwaluw

september: Bloemschiktentoonstelling Alden Biezen (Fleuramour)

Meerdaagse reis:

Laatste week van augustus: Reis naar de Elzas in noordoost Frankrijk.

Met een lentegroet van Groei & Bloei De Langstraat

Ook namens onze sponsoren