bekijk online
Nieuwsflits nr. 2

KOMT DE LENTE ER AL AAN?

Dat zou je denken als je de laatste dagen ervaart. Temperaturen van rond 10 graden Celsius. Op een beschut plekje kun je al lekker van het middagzonnetje genieten. Eigenlijk best raar zo half februari. Bepaald geen sfeertje van een Elfstedentocht, behalve dan de flinke afkoeling in de nacht. De krokussen en andere plantjes doen al vele dagen flinke moeite om hun fraai gekleurde kopjes boven het maaiveld uit te steken. Wat een prachtig gezicht is dat toch altijd weer. Maar schijn kan bedriegen. Misschien zeggen we over enkele dagen wel weer het tegenovergestelde. We gaan het zien. Eerst nog maar lekker van het zonnetje genieten.

28 februari: Algemene ledenvergadering

Deze maand geen lezing. Februari is traditiegetrouw de maand waarin we onze Algemene Ledenvergadering houden. Dit jaar is deze op dinsdag 28 februari om 20:00 uur.

Plaats van handeling is D’n Elshof, Th. J. Rijkenstraat 10A in Elshout.

Deze bijeenkomst is alleen voor de leden van onze vereniging. In de loop van de week zullen alle leden per email de agenda en alle bijbehorende stukken ontvangen. Je hebt dan alle stukken voor de vergadering bij de hand. We hopen vele leden te ontmoeten, zeker ook omdat we weer een leuke activiteit na de pauze hebben.

ALS VAST ITEM VAN DE FLITS HIER WEER EEN BEKNOPT OVERZICHT VAN DE LATER NOG KOMENDE ACTIVITEITEN

17 juni: Plantenfestijn in Sprang-Capelle

Lezingen:

21 maart: Hans van den Broek:  Geneeskundig gebruik van planten

18 april: Gerrie Veenstra:  De schaduwborder

19 september: Frans Beijerling: Eetbare bloemen

17 oktober: Frans van der Graaf:  Besdragende planten

21 november: Margareth Hop:  Een tuin voor het nieuwe klimaat

Excursies:

Uitgewerkte informatie nog niet bekend.

Eerste week van september: Meerdaagse reis naar Cornwall Engeland.

Met een twijfelende winter/lentegroet van Groei & Bloei De Langstraat

Ook namens onze sponsoren