Nieuwsflits 2024-2

Het voorjaar begint..

Carnavalvierend Brabant is weer tot rust gekomen. Wat moet je anders doen in deze tijd van het jaar. Binnen wachten wel wat klussen maar voor buiten is het nog wat vroeg. Alhoewel, gelet op de mooie temperaturen is snoeien best mogelijk. En als je dan zo buiten bezig bent dan denk je al snel dat de lente er aan komt. Echter het is pas half februari. Er kan nog van alles komen maar voor nu toch maar genieten van wat er wel mogelijk is.

Lampionplant in de winter (Foto Piet Langenwerf)

DINSDAG 20 FEBRUARI ALGEMENE LEDENVERGADERING

Uiteraard is deze activiteit alleen voor de leden. En die hebben een aparte mail gehad met de uitnodiging en alle relevante stukken. Neem deel en denk mee over onze vereniging.

En na de pauze vertellen we over het excursieprogramma 2024, de meerdaagse reis naar Cornwall en hebben we een gezellige en leerzame doe-activiteit.

Paas workshop op woensdag 13 maart 2024

Heb je ook zin om een mooi werkstuk te maken? Het wordt een voorjaarsschikking en als je het leuk vindt om er een Paas-werkstuk van te maken, dan zijn de eieren en veren ook aanwezig! Deze schikking kun je maken op woensdag 13 maart a.s. Materialen die in deze schikking zijn gebruikt, kunnen iets afwijken i.v.m. de beschikbaarheid. De avond vindt plaats in het buurthuis Bloemenoord, Bloemenoordplein 3 te Waalwijk. De avond start om 20.00 uur, de zaal is om 19.45 open.

De kosten zijn € 20,00 voor leden en € 22,50 voor niet-leden van Groei en Bloei. De inschrijving is definitief bij betaling van het verschuldigde bedrag. Hierover krijgt u een aparte mail. Je kunt je via het email-adres ymzwinkels@gmail.com opgeven voor deze gezellige avond.

Lezing over biodiversiteit op 19 maart

Niet alleen ver weg  maar ook dichtbij kunnen we genieten van een rijke schakering en soortenrijkdom in de natuur. In deze lezing maakt u kennis met deze rijke natuur, de onderlinge relaties en met de biodiversiteit in ons land en in onze eigen omgeving: planten, paddenstoelen, bloemen, bijen, vlinders en andere insecten, vogels en bomen en struiken. In deze presentatie gaan we op ontdekkingstocht in de fascinerende wereld van onderlinge relaties, strijd en samenhang tussen planten en dieren, insecten en bloemen, vogels, bomen en struiken. U maakt kennis met verrassende technieken en lokmiddelen van de planten om insecten die noodzakelijk zijn voor hun voortplanting.

Frans van Bussel is zijn hele leven al bezig met natuuronderzoek  en natuureducatie, trok er vaak op uit, op speurtocht naar planten, vogels en insecten. Hij was jarenlang werkzaam bij het Natuurmuseum Groningen,

ALS VAST ITEM VAN DE FLITS HIER WEER EEN BEKNOPT OVERZICHT VAN DE DIT JAAR LATER NOG KOMENDE ACTIVITEITEN

Lezingen:

16 april: De schoonheid van de lente