Donderdagavond 29 augustus “Tuin Marianne Groeneveld”, Almkerk

Jaren geleden waren we al eens te gast bij Marianne Groeneveld in haar toenmalige grote tuin bij de oude boerderij. Inmiddels zijn Marianne en haar man Jan verhuisd naar een nieuwe plek met opnieuw een flinke lap grond. Bij het nieuwe huis was door de vorige bewoners een soort van notengaard aangelegd. Leuk natuurlijk, maar Marianne wilde graag een tuin. Diverse bomen zijn gekapt, de vanuit de oude tuin meegebrachte plantjes zijn in heel veel stukjes verdeeld en uitgeplant in een grote border

Ze zegt er zelf dit over: “Het was moeilijk om de tuin en vooral de planten achter te laten; gekocht tijdens het bezoeken van een mooie tuin, een leuke plantenbeurs, gekregen van een lieve tuinvriendin, gescoord bij een kwekerij van niet alledaagse planten... Die planten moesten dus mee. Al voor we er zelf woonden stonden ze tijdelijk geparkeerd in een stukje tuin dat niet zo drastisch op de schop ging als de rest. Want we gingen van 42 notenbomen naar 13. Dat werd dus graven, egaliseren en opnieuw indelen. Nieuwe borders maken, gras inzaaien, bomen en heesters planten. Hoe leuk is het om een keer helemaal opnieuw te beginnen. En toen kwam die lange droge zomer van 2018. Maar het is allemaal goed gekomen”. En wij van Groei & Bloei zijn van harte welkom om hiervan mee te komen genieten.

Met eigen vervoer naar de tuin.  Carpoolen kan in overleg, neem daarvoor even contact op met  de excursiecommissie.

Aanvang 19.00 uur tot ca. 21.00 uur.

Kosten voor Groei & Bloei leden € 4,-- niet leden betalen € 5,--

Je kunt online inschrijven met het formulier op de website of via Email met  excursies(at)hotmail.com